عفونت لثه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 26 خرداد 1403
بازدید : 24
نویسنده : mozhgan

عفونت لثه زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری، درون یا اطراف لثه تجمع پیدا کند. افراد می‎­‌توانند گام‌هایی برای پیشگیری از عفونت لثه بردارند؛ مانند رعایت بهداشت دهان و عدم مصرف دخانیات و دیدن دندانپزشک بطور منظم، مهم است چراکه آن‌ها می‌توانند رسوب دندان را از بین برده و از عفونت جلوگیری کنند. اگر متوجه علائمی از عفونت و التهاب لثه شدید، باید دندانپزشک خود را بلافاصله ملاقات کنید.

سایر مقالات : زخم ها و عفونت دهان

عفونت لثه (Gum infection) چیست؟

 عفونت لثه عفونت خطرناکی در دهان است که علاوه بر عفونت، باعث التهاب لثه‌ها و فک می­‌شود. اگر شما دچار عفونت شده‌­اید، مهم است که زود آن را درمان کنید. درمورد عفونت لثه موضوع فقط دردناک بودن آن نیست، بلکه ممکن است مسئله مهم‌تری مانند یک بیماری دندانی پیشرفته  در میان باشد؛ در غیر این صورت، مشکل، التهاب لثه هاست. محل عفونت لثه در دهان شما، درست زیر لثه، یعنی همان درز وی ‌شکلی که بین لثه و دندان‌ها قرار دارد (شیار)، می‌باشد.

سایر مقالات : بیماری فک و دهان

این موضوع اتصال دندان‌ها به لثه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث فشار در ریشه دندان می‌شود و بافت لثه را در معرض خراب شدن قرار می‌دهد.  وقتی بافت آسیب ببیند، شکاف دندان در موقعیتی قرار می‌گیرد که می‌تواند باکتری را وارد خود کند و این موجب عفونت لثه می‌شود. از آنجا که لثه‌ها از دندان‌ها حمایت اساسی می‌کنند، این موضوع، حیاتی است که آن‌ها را در شرایط سالم و خوبی نگه داریم.

سایر مقالات : عمل لثه

علل ابتلا به عفونت لثه

عفونت لثه، در واقع تجمع باکتری در بافت اطراف دندان می باشد. دهان همواره میزبان انواع باکتری‌ها بوده است؛ اما رعایت بهداشت و استفاده از مسواک و نخ دندان باعث می‌شود که سطح این باکتری‌ها کنترل شود و دهان و دندان و لثه سالم بمانند و از پوسیدگی دندان جلوگیری شود. پلاک، پرده نازکی است که اطراف دندان‌ها را پوشانده است و تمیز کردن آن بسیار مهم است؛ چرا که اگر تمیز نشود، سفت و سخت می‌شود و این سختی تبدیل به جرم و رسوب می‌شود و از بین بردن این جرم و رسوب بسیار دشوار است.

و از طرفی راه را برای باکتری­‌ها باز می کند که به راحتی به بافت اطراف دندان وارد شوند. طبق منابعی، سیگار کشیدن و استفاده از دخانیات، بیشترین عامل بیماری لثه می باشد و از طرفی باعث می‌شود که درمان‌ها کمتر اثرگذار باشند.

سایر مقالات : آبسه دندان




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com